EGR Nedir, Araçta Ne Gibi Sorunlar Çıkarır, EGR Arızaları Nasıl Çözülür ?

Tamir

İklim değişiklikleri ve hava kirliliği   petrol türevi yakıtların yoğun kullanımından dolayı meydana gelen cevresel bir sorundur.

Petrol türevi yakıtla çalışan araçların egzozundan cıkan azot (NOX) ve partikül madde (PM) iklim değişiklikleri ve hava kirliliğine önemli derecede sebeb olmaktadır.

Petrol türevi yakıtla çalışan motor üreticileri bu zararlı gazların emisyon seviyelerini düşürmeyi amaçlayan teknolojiler geliştirmektedirler.

geliştirmiş oldukları  teknolojilerden araçlarda en sık kullanılan sistemler

EGR (Egzoz Gazı Devridaimi) ve SCR(Seçici katalitik redüksiyon-ADBLUE) dir.

1- EGR

Özetle, EGR sistemleri araçlarda nox(azot,oksit gazları) emisyonları azaltmak için kullanılır. Bunu, motordan gelen egzoz gazlarının bir kısmını motordaki yanma odalarına yeniden yönlendirerek yapar.

Bir motordaki hava / yakıt karışımı çok yüksek bir sıcaklıkta yandığında azot oksit gibi sera gazları üretme eğilimi gösterir. EGR egzozdan gelen gazları soğutarak tekrar yanma odasına göndererek nox gazlarını önemli  miktarda azaltarak cevreye gönderir. EGR’nin varlığı kamyonunuzu daha çevre dostu hale getirir.

Bir kamyon sahibi olarak, EGR valfini iyi durumda tutmanız önemlidir. Motorun nasıl çalıştığı üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olduğundan, EGR ile ilgili herhangi bir sorun ya artan yakıt tüketimi veya düşük performans olarak ortaya çıkacaktır. Bu nedenle ne zaman bakımının yapılacağını veya değiştirileceğini öğrenmek önemlidir. Hatalı bir EGR’ye işaret edebilecek işaretlerden bazıları şunlardır:

Motor beyni;

 Motorbeyni(ECU) EGR sistemindeki akışı kontrol etmek için EGR valfini açar veya kapatır. EGR valfi, egzoz manifoldunu emme manifolduna bağlar. EGR valfı normalde kapalıdır. Motor soğukken, rölantide veya sert hızlanma sırasında EGR akışı olmaz. Orta yük altında sabit seyir sırasında EGR devreye girer.aracınızın motor beyni arızalanırsa bu sistemi kontrol edemez ve egr sistemi çalışmaz.

Açık sıkışmış bir EGR valfi: 

aracınızda  mekanik bir EGR valfi varsa ve açık takılı kalırsa   , motorda vakum sızıntısına neden olan bir kanal görevi görür. Bunun tezahürlerinden bazıları kaba rölanti ve hatta hızlanmaya çalıştığınızda tereddüt hissini içerir. Sorun ciddi olduğunda, aracınızın sık sık durduğunu da fark edeceksiniz. EGR valfı açık sıkıştığında, tüm egzozun yanma odasına yönlendirileceği anlamına gelir, bu da yanma için gerekli olan az oksijen olacağı anlamına gelir.

Kapalı kalmış bir EGR vaifi: 

spektrumun karşı ucunda, kapalı ve açılmayacak bir vana da olabilir. Bu gibi durumlarda, silindirlerdeki azot oksit gaz miktarında bir artış olacak ve bu motorun vurması olarak ortaya çıkacaktır.

Bunlar mekanik EGR vanalarını etkileyen iki yaygın sorundur ve düzeltilmesi oldukca masraflıdır. Tek yapmanız gereken yetkili bir servis bularak sizin için tamir etmelerini sağlamaktır

Temel olarak, yanma işleminden sonra egzoz gazı motordan çıktığında, EGR sistemi bu gazların bir kısmını motorun silindirlerine geri döndürür. Egzoz gazlarının akışı motor silindirlerine yeterince geri dönemezse, sürüşünüzü etkileyecek çeşitli farklı semptomlarla karşılaşırsınız.

Karşılaşacağınız semptomlar, RPM motor devrinin dalgalanacağı motor çalışması, durma, sert rölanti  veya motor vuruntusu duyabilirsiniz. Zayıf motor performansı kesinlikle bu durumda endişe edilecek bir şeydir. Yakıt ekonominiz de zarar görecek ve sizi benzin pompasında daha fazla para harcamaya zorlayacaktır.

EGR sorunları ile karşılaştığınızda bizimle TUTKU ELEKTİRONİK OTO AŞ ile iletişime gecerek uzman kadrosu,bilgisi ve tecrübesi ile aracınızdaki EGR sorunlarını kısa bir sürede çözüme kavuşturacaktır.

Whatsapp Görüşmesi